بهراد آسانبر- فروش، نصب، خدمات پس از فروش آسانسورهای هیدرولیک با قطعات موریس ایتالیا liftiran.com liftiran.com محل تبلیغ شما در پورتال آسانسور و پله برقی لیفتیران

آموزش

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
راهکارهای مؤثر در مذاکرات - هومن ثانی ۱۳۸۶/۷/۱۷

راهکارهای موثر درمذاکرات

(آموزش کیمیاگری در 10 جلسه)

نویسنده: هومن ثانی | آسانسور بتیس

 مقدمه

     سلسله مقالات " آموزش کیمیاگری در 10 جلسه " به موضوع مذاکره اصولی در روابط اجتماعی می پردازد. تدوین این مجموعه با اتکاء به تجربیات شخصی نویسنده ، آموزه های دانشگاه هاروارد ، دوره های آموزشی برگزار شده و اطلاعات و موضوعات درسی در دانشگاههای معتبر اروپا و آمریکا استوار است . اصول مذاکرات تقریباً پا برجاست اما تکنیک ها و روشهای مذاکره تابع جغرافیای هر منطقه قابل تغییر می باشد . این اصول به شما " دیدگاه " جدیدی از مذاکره می دهد تا به شما کمک کند دنیای بهتری برای خود و دیگران فراهم نمائید.

      آیا می دانید " NEGOCIATE " چیست و چه اثراتی در حل مشکلات داشته و چگونه می توان از آن برای توفیق در اهداف و رفع اختلافات کمک گرفت؟

      " NEGOCIATE " به معنای مذاکره به منظور توافق است . واژه " NEGOCIATE " یکی از واژگان کلیدی در فرهنگ مذاکره اصولی محسوب می گردد . در تعاملات بین افراد در جوامع بشری فنون و رموزی هست که در آن بعضی افراد قادرند از طریق مذاکره به توافق برسند و برخی چنین توانائی را ندارند . تمام اصولی که جهت توافق در مذاکره مورد استفاده قرار می گیرد فنون " NEGOCIATE " نامیده می شوند .

      آیا تا بحال به اهمیت مذاکره در زندگی خانوادگی ، شغلی یا اجتماعی خود توجه کرده اید؟ آیا درباره این موضوع کتابی خوانده اید یا دوره ای  دیده اید؟

      آیا به وضعیت و نوع مذاکره خود برای رفع اختلاف و کسب توافق اندیشیده اید؟ آیا قبل ، بعد و یا حین مذاکره از خود می پرسید چه بهتر بود  می گفتم؟ چه بهتر بود می کردم؟ چه بهتر است بگویم؟ چه بهتر است انجام دهم؟

   با استفاده از " NEGOCIATE " می توان فضای مناسب تری برای حل مشکلات خانوادگی ، سازمانی و اجتماعی فراهم نمود . مذاکرات نادرست و غیر اصولی مانع پیشرفت کار می شود و اتلاف انرژی ، وقت و منابع مالی را به همراه دارد . رفع اختلاف محتاج روشی کارآمد و مؤثر است که با تکیه بر تجربیات و فنون " NEGOCIATE " میتوان به توافق رسید .

      مهمترین پایه و اصل مذاکره ، شناخت درست موضوع و توانایی بازنگری و قدرت قضاوت منصفانه است . افرادی واجد شرایط مذاکره هستند که از قدرت استدلال و بازنگری برخوردار بوده و قادر به دیدن دنیای غیر از خود باشند . مذاکره کردن یک مهارت اجتماعی است و برای کسب ویژگیهای یک مذاکره کننده مؤثر باید تمرین کرد .

      بدون شک مذاکره یکی از مهمترین مواهب و نعمت های زندگی است که به انسان ارزانی شده است . از طریق مذاکره به یکدیگر اطلاعات می دهیم ، دنیای همدیگر را بهتر درک می کنیم و با شناخت درست از بروز سؤ تفاهم ها جلوگیری می نمائیم .

      در صورتی که علاقمند هستید در زمینه های شغلی ، خانوادگی و اجتماعی خود تغییرات بنیادی ایجاد نمائید به شما نوید می دهیم که فنون مذاکره اصولی میتواند به شما کمک های مؤثری ارائه نماید.

      اگر حاضرید بهای موفقیت در کسب فنون مذاکره اصولی را با صرف وقت و تمرین روشهای آن بپردازید ، ما حدی را برای پیشرفت شما تصور نمی کنیم و اگر علاقمند به پیگیری موضوع نیستید نشانه آن است که از قبل حدی را برای پیشرفت خود در نظر گرفته اید .    

ادامه دارد...

بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |