بهراد آسانبر- فروش، نصب، خدمات پس از فروش آسانسورهای هیدرولیک با قطعات موریس ایتالیا liftiran.com liftiran.com محل تبلیغ شما در پورتال آسانسور و پله برقی لیفتیران

اخبار

منوی اصلی

آگهی ها

محل تبلیغ شما
بیمه آسانسور- بیمه ما
محل تبلیغ شما
خدمات طراحی، محاسبه و تهیه نقشه استاندارد آسانسور
تله کابین77539630
 
>>۹۰ درصد پله برقی‌های کشور وارداتی هستند ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران با اشاره به نبود سرمایه‌گذاری خوب در این صنعت از بی‌حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد.

داوود اشتیاقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مشکلات تولید آسانسور و پله برقی در کشور ما مانند مشکلات عمومی تولید است، اظهار کرد: در زمینه پله برقی و آسانسور سرمایه‌گذاری خوبی دراین سال ها نشده است و به طور متوسط در آسانسور حدود ۴۵ درصد و در پله برقی بیش از ۹۰ درصد متکی به واردات هستیم.

وی با بیان این‌که بازار صادرات در این تجهیزات اصلا مناسب نیست، تصریح کرد: کشور ترکیه در بحث صادرات آسانسور بسیار خوب عمل می کند. در زمینه پله برقی نیز چین به بزرگترین صادرکننده تبدیل شده است اما ما دراین زمینه واقعا عقب هستیم. چرا که کمپانی بزرگی در کشور تاسیس نشده و شرکت‌هایی هم که بودند بعضا تعطیل شده‌اند.

عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران با بیان این‌که در ایران بیشتر به طراحی و مونتاژ محدود شده‌ایم تا تولید، گفت: تعداد محدودی از قطعات را تولید می کنیم اما قطعات اصلی از کشورهای دیگر وارد می شود. به طور کلی آنچه محرز است این است که در سال‌های گذشته به این صنعت بها داده نشده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز کمک نکرده است.

وی با اشاره به قوی بودن واردات در مقابل تولید در کشور اظهار کرد: تولید ما توان رقابتی کمی با واردات دارد و زمانی که از تولید حمایت نمی شود فرصت های رقابتی کم شده و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان افزایش پیدا نخواهد کرد چرا که مقرون به صرفه نیست.

اشتیاقی افزود: جالب اینجاست که صنعت آسانسور و پله برقی به ساختمان مربوط می شود و در ایران ساختمان بعد از نفت صنعت دوم است و جا داشت که سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه آسانسور و پله برقی صورت می گرفت؛ همان طور که در دیگر حوزه‌های مرتبط با ساختمان این سرمایه‌گذاری انجام شده است.

عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران در پاسخ به سوالی درباره پایین بودن کیفیت پله برقی‌های تولید ایران و پاسخگو نبودن آن‌ها در برخی موارد که تاکنون امتحان شده است، تصریح کرد: متاسفانه این طور است. واقعیت این است که پله برقی جزو صنایع با ارزش افزوده بسیار پایین است. در حال حاضر تقریبا ۸۵ درصد از پله برقی تولیدی جهان در چین تولید می شود.

وی با بیان این‌که در کشور چین سرمایه‌گذاری خوبی روی این بخش انجام شده و نیروی کار ارزان نیز در آنجا وجود دارد، گفت: صنعت پله برقی در آن کشور تحت کارشناسی فعال شده یعنی انتقال تکنولوژی انجام گرفته و به دلیل سرمایه‌گذاری و تیراژ بالا قیمت‌ها بسیار رقابتی است اما در کشور ما سرمایه‌گذاری خوبی انجام نشد و در یک مورد هم که قصد رقابت داشت چون دانش فنی را نتوانستند انتقال دهند آن محصولی که انتظار می رفت به دست نیامد.

عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران با بیان این‌که در عراق، افغانستان و کشورهای خاورمیانه بازار خوبی برای این محصول وجود دارد، اظهار کرد: چون بازگشت سرمایه در داخل با درجه معقولی انجام می‌شود به تبع سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه شکل نگرفته است. اما اگر بتوانیم با هدف در اختیار گرفتن منطقه سرمایه‌گذاری را انجام دهیم شاید بتوانیم موفق باشیم.

لیفتیران
بازگشت

Copyright (c) 2005. LiftIran.com The Portal of Iranian Elevatoring. All rights reserved for Shiva Group Inc.
|Liftiran.com |LiftCAD.ir |LIFTdesigner.ir |shivaSoft.ir |